Lihat semua

Sila rujuk versi bahasa Inggeris sebagai versi rasmi kami.Kembali

Eropah
France(Français) Germany(Deutsch) Italy(Italia) Russian(русский) Poland(polski) Czech(Čeština) Luxembourg(Lëtzebuergesch) Netherlands(Nederland) Iceland(íslenska) Hungarian(Magyarország) Spain(español) Portugal(Português) Turkey(Türk dili) Bulgaria(Български език) Ukraine(Україна) Greece(Ελλάδα) Israel(עִבְרִית) Sweden(Svenska) Finland(Svenska) Finland(Suomi) Romania(românesc) Moldova(românesc) Slovakia(Slovenská) Denmark(Dansk) Slovenia(Slovenija) Slovenia(Hrvatska) Croatia(Hrvatska) Serbia(Hrvatska) Montenegro(Hrvatska) Bosnia and Herzegovina(Hrvatska) Lithuania(lietuvių) Spain(Português) Switzerland(Deutsch) United Kingdom(English)
Asia Pasifik
Japan(日本語) Korea(한국의) Thailand(ภาษาไทย) Malaysia(Melayu) Singapore(Melayu) Vietnam(Tiếng Việt) Philippines(Pilipino)
Afrika, India dan Timur Tengah
United Arab Emirates(العربية) Iran(فارسی) Tajikistan(فارسی) India(हिंदी) Madagascar(malaɡasʲ)
Amerika Selatan / Oceania
New Zealand(Maori) Brazil(Português) Angola(Português) Mozambique(Português)
Amerika Utara
United States(English) Canada(English) Haiti(Ayiti) Mexico(español)
pada 2023/11/23

Syarikat bateri Korea mengurangkan pelaburan di Amerika Utara, dan LG dan yang lain telah mengumumkan pemberhentian

Memandangkan permintaan global untuk kenderaan elektrik melambatkan, pengeluar bateri Korea Selatan mengurangkan pelaburan mereka di Amerika Utara dan meletakkan pekerja.LG Energy Solution mengumumkan pada bulan November bahawa ia akan melepaskan 170 pekerja di kilangnya di Michigan, selepas bermitra dengan General Motors, Honda, dan Hyundai untuk menubuhkan usaha sama di Amerika Syarikat.


SK On, satu lagi pengeluar bateri Korea Selatan, menandatangani perjanjian $ 11 bilion dengan Ford pada tahun 2021 untuk mempromosikan pembangunan kenderaan elektrik.SK menghidupkan lebih daripada 100 pekerja di kilang AS pada bulan September dan menangguhkan rancangan untuk membina kilang kedua di Kentucky dalam usaha sama dengan Ford.Kilang itu pada asalnya dirancang untuk memulakan pengeluaran pada tahun 2026.

Pengarah Institut Penyelidikan Teknologi Integrasi Automotif Korea Selatan mengatakan bahawa pasaran bateri kuasa seolah -olah sedang menjalani pelarasan, dan orang ramai semakin prihatin terhadap isu -isu berlebihan kerana industri telah melabur terlalu banyak dalam masa yang singkat.Dalam beberapa bulan kebelakangan ini, Ford, General Motors, dan Tesla semua telah menggantung rancangan untuk mengembangkan kapasiti pengeluaran kenderaan elektrik mereka kerana permintaan pengguna kini lebih lemah daripada yang dijangkakan.

LG New Energy mengumumkan bahawa ia akan melepaskan hampir 10% kilang milik penuhnya di Michigan, tetapi menjangkakan prospek yang cerah pada masa akan datang.Selepas pengembangan kilang Michigan selesai pada suku ketiga 2024, ia merancang untuk menyewa kira -kira 1000 pekerja.

Pengilang bateri Jepun Panasonic juga telah mengurangkan pengeluaran bateri automotif di Jepun, yang kini membekalkan bateri untuk model lebih tinggi seperti Tesla Model S dan Model X. Panasonic masih melabur di kilang Nevadanya, yang memberi manfaat dari subsidi AS dan menghasilkan bateriUntuk kereta Tesla yang lebih rendah.Walau bagaimanapun, kadar Panasonic di Amerika Syarikat tidak perlahan dan sedang mempertimbangkan untuk menubuhkan sebuah kilang ketiga di Amerika Syarikat.
0 RFQ
Bakul membeli belah (0 Items)
Ia kosong.
Bandingkan senarai (0 Items)
Ia kosong.
Maklum balas

Maklum balas anda penting!Di Allelco, kami menghargai pengalaman pengguna dan berusaha untuk memperbaikinya secara berterusan.
Sila kongsi komen anda dengan kami melalui borang maklum balas kami, dan kami akan bertindak balas dengan segera.
Terima kasih kerana memilih Allelco.

Subjek
E-mel
Komen
Captcha
Seret atau klik untuk memuat naik fail
Muat naik fail
Jenis: .xls, .xlsx, .doc, .docx, .jpg, .png dan .pdf.
Max Saiz Fail: 10MB